2011 modellene til SPIRIT er nå klare for levering.

Det er både kosmetiske og tekniske endringer fra 2010 modellene.

Fargen på selve rammerøret er endret fra svart blank, til svart matt.  Detaljer som hjulboss og lagerholdere er endret fra gull som det var på 2010 modellen, til svart på 2011 modellen. Det er og små endringer som annen design på klistermerket på tanken.

Det er ingen nye tekniske endringer på SP30 modellen. Samtlige rør  på SP30 består av 30 mm rør og har fungert utmerket fra Yamaha til KZ. Det som kjennetegner dette chassiet er at det er veldig lettkjørt og veldig balansert. Som med alle 30mm chassis så er det mindre feste i dette kontra 32mm chassiet, det blir dermed foretrukket i klasser med myke dekk og på baner med mye feste der det gjelder å få karten til å flyte fint uten å bite seg fast. Men det viser seg og å fungere utmerket i Yamaha, da motoren går lettere fordi chassiet ikke “klistrer” seg fast som et 32mm chassis kan gjøre. 

SP32 chassiet er samtlige rør 32mm.  Her kommer det nå noen tekniske endringer på 2011 modellen kontra 2010 modellen. Det fremre tverrgående røret og det tverrgående røret bak tanken har nå blitt endret til en annen stålkvalitet i et mere “dødt” materiale. Dette for å få en bedre balanse i karten, og et chasssis som demper kurbs og humper i banen bedre. SP32 modellen har mere feste i seg enn SP30 og er å foretrekke i klasser med harde dekk.

Ta kontakt med Kjetil eller Rune for mer info.

Leave a Reply